Now Playing Tracks

Ya Allah….
Aku tersilap lg ya Allah.
Aku buka semula jahitan dkt luka yg selama ni aku susah payah cuba rawat, aku cuba tutup.

Ya Allah
Andai hati yg selama ini aku percaya dah utuh.
Dah cukup kuat,
Dah mampu bertahan,
Masih lg rapuh ya Allah.
Satu je pinta aku.

Ya Allah.
Kirimkanlah kekuatan
Untuk aku sambung kembali perjalanan.
:’(

(via seorangaku)
Kita nampak dia muka rileks je,
Kena caci,
kena hina,
Dia senyum je,
Tertanya dalam hati,
Dia tak sedih ke?
Tak marah ke?
Tiba-tiba,
Air mata mengalir di pipinya.
Sungguh,melihat kan titisan-titisan yang mengalir di balik senyuman itu,
Buatkan kita tahu bertapa kuatnya hamba Allah yang seorang ini.
Subhanallah,Dalam hati dah tanamkan semangat nak jadi macam dia,
Yang sentiasa tersenyum,Walau air mata mengalir dipipi,yang sentiasa mengatakan dirinya masih ok,walaupun sedang bersedih.Aku ingin menjadi kuat sepertinya.
(via missunknowngarlic)

Untuk ini,
Bukan senang.

Pasrah

Apa yang kau panggil pasrah?
Apa?

Dalam hingar bingar bumi,
Dalam pecah belah manusiawi,
Dalam pekat likat noda hati.

Oh!

Apa kau ingat kau pasrah?

Dalam rungut dan keluh kesah.
Mohonlah ampun, mohonlah.

Kerana jiwa yang menyerah pada Tuhan itu,
Sentiasa dalam keyakinan yang jitu.
Takkan tergugah walau taufan beribu.

Dan untuk kaki tetap di situ,
Alirkanlah air matamu,
Dalam sujud pada Yang Satu.

Kemudian,
Pasrahlah kamu,

Redhakanlah.

We make Tumblr themes